Dag 35 - Afscheid van Vietnam tour

14 april 2019 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Oh oh oh wat een lekker bed heb ik. Kan er bijna niet uit komen. Maar om 10:00 sta ik toch beneden om gezamenlijk te ontbijten met iedereen die van de tour in dit hotel verblijft. Het ontbijt is super uitgebreid, je kan een westers, Japans of Chinees ontbijt kiezen, maar ook een eitje laten bakken zoals jij dat wil. Maar daarnaast heb je ook nog het hele buffet. Ik neem wat bruschetta en wat toast. Na het ontbijt gaan we naar de markt, daar koop ik een nieuwe rugzak, want mijn North Face rugzak begon te scheuren, omdat er zoveel in zat.

4F5547C4-BB2B-4212-B320-B2E3BCEF3798

Bij terugkomst in het hotel was het afscheid nemen en bleven Beth, Jamie en ik nog over in het hotel. Wij bleven alle drie nog twee nachten in het hotel en Fleur sliep nog 1 nacht in het hotel van de tour. Zodoende besloten we ‘s Avonds met zijn vieren bij 4P Pizza te gaan eten.

859AC3F6-DBA0-449A-9844-263816F04C5F

Na fantastische pizza’s en anti-pasti gegeten te hebben namen we ook afscheid van Fleur.

4082B710-05BF-410F-9918-C32D7C10B8AC

In het hotel dronken de last man atanding nog wat en keek ik nog even terug op de personen die deelname aan deze geweldige reis. Vooral nu bijna iedereen weer was vertrokken.

Nicole, Adam and Carl, 3 britten uit de buurt van Manchester waar ik vanaf dag 1 mee optrekte zaten inmiddels in Hong Kong. Nicole is een lieverd en staat voor iedereen klaar en Adam steunt haar in alles wat ze doet. Adam is ook al jaren bevriend met Carl . Carl is Boss-man!!! Een gozer uit een gezin van 7 zonen, die trouwens bijna allemaal op een lijken. Denk ik aan Carl dan zien ik hem weer op een muurtje knallen om maar niet te verliezen tijdens het volleyballen.

904C7CBE-5A4B-4625-BEBE-B5537BE001AB

Nathan & Alyce, de twee australiers (Perth) die voor elkaar gemaakt zijn. Zij waren nu in Disneyland Hong Kong. Wat heb ik om hen gelachen. Als er een strip gemaakt wordt over wat zij doen of meemaken, ga ik die strip zeker kopen.

1577EF93-9384-4797-BE65-784DDCA1ABC9

Luke & Hannah waren nu aan het feesten in Thailand. Hopelijk laten ze Luke daar met rust. Zij zaten midden in water festival Songkrans.

651814DE-9003-4D2F-A5F0-6D1B9E1FBF72

Mijn Australisch mate Brad, die was als enige alweer aan het werk. Deze super toffe gozer uit Brisbane ga ik zeker nog eens zien. Waarschijnlijk komt hij in september naar Nederland.

FD587AE2-9562-4076-A201-AD2BF093D23F

Net als Brad was ook Armin degene die altijd in de kroeg bleef hangen. Heb erg leuke momenten met deze oostenrijker mogen meemaken. Hij zit nu op het eiland in Vietnam.

De Engelse Laura begon de trip wat verlegen, maar bloeide helemaal op en was een super gezellige meid. Als je dan hoort wat zij heeft meegemaakt en waar ze dagelijks mee moet dealen, dan heb je net als mij veel respect voor haar. Hoop dat ze in Thailand waar ze op dit moment is, net zo kan shinen.

CE56A3A0-E444-4927-B8A4-5BC9B3B7AAE1

De lieve Karina was de pechvogel van de groep, zij zou zo-wie-zo korter blijven, maar zij is de laatste dagen flink ziek geweest. Ze was nu bij haar ouders thuis en was zelfs in het ziekenhuis geweest voor infectie onderzoeken.
Net als mij ging ook Selina naar de Filepijnen, maar zij vertrok eerder en is nu al in Manilla. Zij is bezig met een reis van 7 maanden.

16D2F801-7DB5-4D85-B480-A0EF51B3E0BB

Lilly, onze kleine feestbeestje heeft niemand meer na haar legendarisch uitspraak “Carl, we could have been amazing together” gezien of gehoord.

Voor Fleur was deze tour haar eerste toerleiders rol in Vietnam. Buiten dat, heb ik flink van haar genoten. Ze gaf iedereen het gevoel een vip te zijn, zonder een ander te kort te doen. Ik zou zo weer een tour bij haar boeken.

738F62CE-5AB2-4E9B-BA3B-0C44626EF835

Jamie & Beth uit Noord Ierland heb ik dus mijn hele periode in Vietnam mee opgetrokken. Beth en ik genoten met volle teugen van het plankton, haar enthousiasme toen zal ik niet snel vergeten. Jamie en ik zaten altijd te dollen over de oesters.

Stuk voor stuk leuke mensen, en samen een fantastische groep. Leuk te zien dat iedereen een dag later weer ergens anders in de wereld is om te feesten. Behalve Brad dan, maar ja die heeft ook in 12 dagen voor 24 dagen gefeest. Het was een voorrecht om deel uit te maken van deze trip en ik zal de herinneringen de rest van mijn leven koesteren.

57A18526-7A95-4F60-AC3A-216D95C6A594