Dag 41 - Zipline & Nacpan beach

22 april 2019 - El Nido, Filipijnen

Na het ontbijt, nog even terug in bed gaan liggen. Want het ontbijt is tot 9:00 en we vertrekken om 10:00. Dan staan er namelijk 3 busjes klaar die ons naar een steile zandweg brengen. We moeten deze opklimmen, wat geen gemakelijke opgave is. Even stil staan is namelijk al moeilijk. Het laatste stuk is een net zo steil pad cq natuurlijke trap , maar ja de beloning is dan ook wat. We gaan namelijk ziplinen. Ik heb dit vaker gedaan, maar het uitzicht is hier wel heel geweldig. Ik kijk over de zee uit met net voor me een eiland en daar lopen de kabels naar toe. Dat gaat gaaf worden zeg ik tegen mezelf.

BFAA21E1-DB84-41B2-8550-9FCF13D7D049

Samen met Dirk zijn wij het éénnalaatste duo dat gaat. Het gaat niet reuze snel, en daar ben ik blij om. Nu kan ik op mijn gemak rond kijken en genieten van de omgeving. Het is geweldig, vooral omdat ik op een gegeven moment ga tollen en ik de kant zie waar we vandaag kwamen. Het groen eindigt beneden in hutjes, die overgaan in een wit strand en vervolgens in een turquoise zee. Ik was even een vogel die rondvloog in een paradijs. Een koolmees die geniet van wat ze beneden ziet. Aan de overkant lopen we naar beneden. Daar staat iedereen nog na te genieten van de mooie vlucht. Iets verder maken we nog een groepsfoto. Vervolgens lopen we door het water naar het vaste land en over het strand naar de busjes. Die rijden terug via El Nido naar Nacpan beach.

0B584B32-18DE-4AF3-B0C3-8EA629993B76

Het laatste stuk is een zandpad vol kuilen en we worden dan ook flink door elkaar geschut voordat we het mooie langgerekte strand Nacpan bereiken. We lopen over het hete zand naar Mad Monkey.

2A9ABFC1-F0CB-4195-B084-64DB6EC8B3A0

Het is een bar, restaurant en hostel in één. We beginnen met een heerlijke lunch, een broodje kip. Na de lunch wagen we het erop om het kokend hete strand over te steken en duiken we de zee in.

37D8C280-7C86-4526-A0EC-A91FCC3E3D3A

De helft van de groep, met name de jonge meiden, gaat maar even in het water en ligt al snel te bakken op het strand. De andere helft blijft in het water, en kletst met elkaar. Het water is ook hier warm, had misschien wel kouder gemogen. Maar soms komen er koude strominkjes voorbij en dat maak het heerlijk. Het is ook lekker zout. Ik kon er gewoon op blijven drijven.

723B31AA-6F84-428A-B8B3-85F6B724ABAD

Rond 14:45 zie ik dat het mijn beurt is bij de massage tafel. Voordat ik het water in ging had ik namelijk 90 min massage geboekt. Onder de douche spoel ik het zout en zand eraf en neem plaats op het bedje.

F1922F93-CCF5-43BF-92D9-AD6CB07D8150

Het resterende zand op mijn voeten verwijderd ze, terwijl ik al aan het wegzwijmelen was door het lichte zeebriesje en de lekkere muziek op de achtergrond. Na 5 min wist ik al, dit is een goede beslissing. De massage was heerlijk ondanks dat ik niet de volledige 90 minuten wakker ben geweest. Na de massage liep ik slaperig naar de boven bar waar de rest zat. Er waren een paar die moesten lachen dat ik zo slaperig was.

57D18248-6F09-42E0-9A21-8FD9C7B14E7C

Ik bestelde een pina colada en ging lekker onderuit gezakt genieten van mijn drankje. Wat heb ik het goed zeg en dat terwijl ik geen strand mens ben. Voordat we met de groep gingen verkassen voor de zonsondergang ging ik nog even foto’s maken van de omgeving. Vooral het dorpje naast Mad monkey zag er interessant uit. Je kon goed zien hoe mensen hier leefde. Ze leven hier van de visvangst, die verkopen aan restaurants en tourboten.

14ABC239-7DE2-4DAA-A3D3-610C2CE3CDD1

De mensen leven in hutjes en slapen op matjes. Er lopen kippen rond en ergens staat nog een varken aangelijnd.
In het éne hutje wordt een kind gewassen door water uit een emmer over hem heen te gooien, andere hut ligt een man te slapeb en op een andere plek wordt een kinderfeestje gehouden.
Rond half zes lopen we richting de plek waar we de zonsondergang gaan kijken. De zon is prachtig, een grote ronde rode bol zien we langzaam in de zee zakken.

420DE11B-2DCC-4AE5-BD54-1FE708514878

Een boot die de schittering in de zee doet kruisen, maakt het nog meer idyllisch. De zon is onder en we lopen terug, langs een zeilboot die fantastisch afsteekt van de rode achtergrond.

7BF07219-DA44-4C35-A8DE-4371C9E0B827

We rijden terug in het donker en het hobbelige zandpad maakt het weer een leuk avontuur. In het hotel nemen we een douche en gaan we naar hetzelfde restaurant als de dag ervoor. Deze keer ga ik niet stappen en ga ik terug naar het hotel. Kijk wat TV en schrijf wat voor mijn blog. Rond 0:00 komt Dirk thuis en ga ik ook slapen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl