Dag 23- Vlucht naar Hanoi

2 april 2019 - Hanoi, Vietnam

Gelukkig hoefde ik pas om 12:00 uit te checken. Na de nacht uit met Hans en daarna nog even bellen met Polak en Andre van Weert had ik toch wel wat slaap nodig. Viel namelijk tijdens het bellen met Dre al (bijna) in slaap. Ik pakte mijn tas opnieuw in, lange broeken en truien gingen nu onderin. Ik ging naar warmere temperaturen. Ik nam de trein naar het vliegveld en zag onderweg nog een beetje de groene kant van Hong Kong. Hong Kong heeft namelijk ook mooie bossen, heuvels en stranden. Misschien voor de volgende keer.

Op het vliegveld ging alles erg gesmeerd, ik checkte mijn bagage in, at wat bij Pret-a-manger (moest gelijk aan de tijd met Dionne in Londen denken) en ging door de douane.  Ook hier was ik in 10 min door de douane. Op het vliegveld schreef ik nog wat, belde met Frank en Nathalie, en kocht ik een backup device voor mijn iphone. Alle foto’s zijn nu veilig gesteld en dus ben ik wat geruster. Heb namelijk al bijna 5000 foto’s en filmpjes. Maar ik moet nog wel flink schonen (zou Nathalie zeggen:.).

Tijdens de vlucht kreeg ik een hotdog en een water. Toch populair die hotdog.

C4FCF538-7C7F-40A1-B99D-8204A317AE76

Op Hanoi aangekomen, kwam de warmte je tegemoet ook al was het bewolkt. Ik werd twee keer met mijn naam op gevangen. De eerste keer was bij het krijgen van mijn visum.

C5D54FB0-42BF-4C61-85AE-806FED1CC3EC

Ik had die service besteld en zodoende hoefde ik alleen een eerder gekregen brief en mijn paspoort af te geven. Even wachten in de wachtkamer en hoppa hebbes. Buiten pinde ik het maximale, namelijk 2 miljoen (1miljoen is €40). De bus stond al klaar, met mijn naambordje. Vijf erg gezellige Britten zaten er al in. We reden naar onze slaapplek in Hanoi. De bus leek wel een limo, ik zat aan wat knopjes en het luik met de chauffeur ging omhoog en ander knopjes schoof de TV omhoog. In onze hostel kregen we onze badges voor de deur en de locker. Tot 18:30 was het bier gratis, dus voordat we met de groep gingen eten (wat op vrijwillige basis was).

111AEA9B-BC9E-4C9F-9221-F564764BBBC1

We gingen eten in een geweldige tent. We zaten een soort van op de grond en boven ons bungelden lantarens. Het was magisch. Free shisha on the table !!!

3EF04E49-EB7E-4F15-8E07-A5CEB483CA9F

We hadden fantastisch lekker eten. Daarna gingen we naar beer street.

6C7E84CD-BD2F-4096-8F67-FA0B15594D8D

Met zijn allen de kroeg in, eerst binnen en vijf minuten later buiten. Het kon zijn dat de politie langs kwam en dan was het afgelopen maar we hadden geluk.

DA85135D-F4DE-4B9A-85FB-3D07E9F5A798

Je mag namelijk niet buiten serveren en na 0:00 open zijn. Ik ging rond 23:30 naar huis, maar er waren er bij die om. 3:00 nog aan het feesten waren. Ik nam een heerlijke douch en viel heerlijk in slaap.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade